A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 2., vasárnap

Hegemónia - Harmadik forduló


- Mi legyen a téma? - kérdeztem egy napon, a dátumot sajna én már nem tudhatom.
Elvtársam, tudod, Wolf hümmentett, majd serényen elmélkedni kezdett. Érlelte magában a nehéz gondolatot, s tán másodpercekig csak hallgatott. Aggódva, dúlva-fúlva meredtem a hercegnőre, ki csak kacagott, de nem jutottunk egyről a kettőre. 
Teltek a tizedek, eredmény pedig nem volt, kezdtem félni, hogy talán mégis kell a zsold. De aztán megtörtént a csoda, ó, igen, s a nagyszerű terv így lett készen.
- Odaát lesz a kulcs! - suttogta izgatottan, én pedig káromkodtam egyet artikuláltan.
Rapunz csak nézett, szép szemekkel, s ennyit mondott:
- Ez nekem kell.
Hebegve-habogva roskadtam a földre.
- Csak hagy fessem egy kicsit zöldre.
Felkiáltottam:
- Ó jaj, drága barátaim, tudom, feleslegesek az indulataim. De miért kell bántani szegény Sherlockot, ki még egyetlen chipses tazót sem lopott? Odaát és zöld - sóhajtottam drámaian. - Hülyék vagytok ti, mindannyian.
Wolf morog, sértett, mint egy ágyú.
- Akkor találj ki valamit, te bárgyú!
- Nekem mindegy, mit csináltok, de a témát csak rám bízzátok! - Rapunz suttyomban eloldalog, s már veszi elő a forgatókönyv írólapot.
A hallgatásunk hosszú volt, zord és kíméletlen, s rájöttem, hogy a kezemben forgatott kés életlen. Szervezőtársam kajánul felkacagott, s felém dobott egy színes kacatot.
- Elvtárs - szóltam. - Nem vagy te egy kicsit sótlan?
- Én? - kérdezte ő döbbenten. - Mióta vagyunk mi egy privilegben?
- Ó, hogy mióta, mióta! Mióta II. Edward angol pilóta!
- Edward király, angol király léptet fakó lován...
- Körötte csend amerre ment, és néma tartomány.
A szavalásnak Rapunz vetett véget, feje dühös lángban égett. Tefál serpenyőjét kecsesen lobogtatva, bátran robotolt a furcsa harcba. 

Harc legendás volt és hősies, eposzi csatát vívtak, nőiest! Volt ott szemkaparás és hajcibálás, és most igazán, kit érdekelt a kiabálás? A háború talán tíz másodpercig tarthatott, míg a két elvtárs dűlőre nem jutott. Sherlock, ó az a drága zsenihülye, kénytelen volt felfogni mindezt, a lüke! Hosszas prédikációt tartott a fordítás okozta badarságról. Az angol jobb - mondta, ez volt az elmélete a királyságról.
A két másik csak kényesen legyintett, s egy-egy pohár tejet felhörpintett. 
- Ideje lenne most már a témára koncentrálni. Valami komoly feladatot kellene kitalálni. 
- Supernatural és a színház... ne már, hisz ez összeegyeztethetetlenül gáz.
Sherlock bölcsen hallgatott, míg Wolf és Rapunz ezen tanakodott. 
- Szerintem beszéljenek rímekben! - pattant fel a fővezér, csak úgy hirtelen. 
- Nem is rossz - hümmögött elvtárskettő. - Úgy hiszem ez lesz a művön a tető.

Így történt tehát, hogy operában vámpír garázdálkodott, a Broadwayen pedig millió szerelmespár haldoklott. És hogy mi is pontosan a történetünk tanulsága? Az gyerekek, hogy rímekben beszélni az élet gazsága...

***

A Sunshine csapat történetéhez katt ide.
A Moonlight csapat története itt érhető el.
Pontozási szabályok oldalt, a modulsávban találhatóak, véleményeitekre most is számítunk!

Üdvözlettel, 
a Szervezők

2 megjegyzés:

  1. Sunshine:

    1, Tetszett a rímbeszedettség, látszik, hogy sokat dolgoztatok vele. Csak néhol volt erőltetett, de még elviselhető. 5pont
    2, Néhol szakadtam a röhögéstől, szóval az illeszkedés is megvolt, 6pont
    3, Hát mivel nem kellett nagyon megerőltetnetek magatokat, lévén adva volt a szituáció, ez csak közepes. 3pont
    4, De a sztori összhatásában tetszett, főleg a narrátor és a beszólások miatt. 6pont

    Megjegyzés: Tetszik az írók stílusa, de max három különböző embert fedeztem fel. A többiek alszanak?

    Moonlight:

    1, Asszem elkerülte a figyelmeteket maga a feladat. Hol voltak a rímek? 0pont
    2,A párbeszédek elmentek, de csak nagyon keservesen. 2pont
    3,A történet maga nektek is csak közepes, a fent említett okból. 3pont
    4, Őszintén? Kicsit uncsi volt, mert ha valaki nem követi a sorozatot, akkor egya nagyon félrevezetőkép alakul ki a szereplőkről és nem is fogja tudni, hogy ki kicsoda. Szerintem lényeges lenne, hogy minimális karakterismerettel is érthető legyen egy ilyen rövid történet. 2pont, pedig én még tudom is, hogy miről van szó.

    Megjegyzés: Kicsit több figyelmet szentelhetnétek a feladatoknak, kedves Moonlight-osok, mert ez is a verseny része és amúgy nem írtok rosszul.

    VálaszTörlés
  2. Sunshine csapat története:

    1. A rímes beszéd kifejezetten jól sikerült, és bár nem szeretem az ilyen verselgetést, szerintem a történethez is illett. 7 pont
    2. Bár nem nagyon ismerem a sorozatot, de a poénok nagyon ott voltak. Jókat derültem rajtuk. 6 pont
    3. A szituáció adott volt, de ki lehetett volna azért hozni picit többet is belőle. 3 pont
    4. A sztori kellemes volt, tetszett, jól szórakoztam rajta. 6 pont

    Moonlight csapat története:

    1. Sajna, hiányoztak a rímek. Anélkül meg megette a fene az egészet. 0 pont (sajnos nálam is)
    2. Párbeszédek terén picivel többet vártam azért tőletek. Sőt! Sokkal többet. 1 pont
    3. A történet elment. Langyoska, és nem ütött akkorát. 3 pont
    4. Összességében unalmas volt, jó, hogy nem aludtam el rajta. Légyszi, tanuljatok meg írni, vagy olyat válasszatok, akinek ötletei is vannak. Egy kis kreativitást azért elvártam volna, ha ez itt már valami verseny. 1 pont

    Megjegyzés: Mielőtt a Moonlight csapat azt hinné, hogy mindenki pikkel rájuk, ez nem így van. Csak most sajnos olyat alkottak, ami úgy tűnik senki figyelmét nem keltette fel.

    VálaszTörlés