A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 20., csütörtök

Negyedik nap - Moonlight

Kedves Olvasók!

Sötét derengésbe von most titeket a Moonlight írója, fogadjátok sok szeretettel a mai történetet! 


CÍM: So darkness he became  
CSAPAT: Moonlight
KULCSPÁR
  KULCS1 - Epimenidész-paradoxon: Egy krétai állítja: „Minden krétai hazudik.” Ebből az állításból logikailag levezethető egy igazmondó krétai létezése, ami furcsa.
KULCS2 - Maksim - Znayeshʹ Li Ty (Do You Know)
SOROZAT: Doctor Who (2005)
SZEREPLŐK: Doktor, Mester, Rani, Lucy Saxon, Wilfred Mott, Amy és Rory Pond, River Song
TARTALOM: Shh, spoilers.
 
MŰFAJ: Dráma, romantikus, angst?  
KORHATÁR: 15, a biztonság kedvéért.  
FIGYELMEZTETÉS(EK): Ne üljetek közel a monitorhoz olvasás közben, mert elromlik a szemetek. Komolyra fordítva a szót: Classic Who-ig még nem jutottam el (nincs hely a gépemen) így ha bárki észrevesz a Gallifrey-n játszódó részekben valami hibát, az bocsásson meg ;__;  MEGJEGYZÉS: Van egy lejátszási listám, ami inspirált, és be is került róla két szám, a Do you know-n kívül, remélem ez nem lesz zavaró. Annyira illettek oda, ahova, és hozzájuk, hogy nem akartam őket kihagyni.
Remélem tetszeni fog a történetem! 


Elolvasom!>>

Ne felejtsetek el visszatérni az oldalra és véleményt írni! ;)

6 megjegyzés:

  1. Kedves Moonlight!

    1,Uhhh...hát, kicsin múlt, hogy nem pityeredtem el, szóval ez megérdemli a pontokat. 5pont
    2, Paradoxon is teljesen rendben volt. Tetszett, ahogy szembeállítottad a Doktort és a Mestert a paradoxonon belül. 10pont
    3, A zeneszám nekem nem tetszik, szóval nem is érdekel, ezért annyit adok, mint a másik csapatnak. 7pont
    4, Kicsit zavaró volt az időben ugrálás, főleg a legvégén, de tetszett az események folyamata. Kicsit mondjuk siettetted a dolgokat, de végtére is nem a Háború és békét akartad újraírni, szóval szerintem megfelelt. 8pont.
    5,A hangulat és a nyelvezet.. hát az tuti hogy megható és depressziós volt, szóval szerintem okés. Az érzelmek is átjöttek. 10pont
    6, A karakterek elmentek. Mivel még nem láttam minden részt, nem vagyok tisztában minden Doktor személyiségével, szóval mondjuk, hogy okés volt. 9pont.
    7, A történet tetszett. Nagyon is, bár borzasztóan lehangolt, de hát ez volt a cél. Ugyanakkor el is gondolkodtat... 10pont

    VálaszTörlés
  2. Csapat: 5
    Paradoxon: 7
    Zene: 9
    Cselekmény: 6 Hm... a hangsúly inkább az érzelmeken volt, és ez épült rá a történet ismert elemeire, kevés kivétellel. Emiatt Igazából nem tudom, milyen élmény lehet a novella annak, aki nem ismeri a sorozatot. Mennyire érthető úgy. Én, a legtöbb esetben, könnyedén odaképzeltem az utalások mögé a teljes történetet, Wilfredről, Riverről stb. Azokból az évadokból, amit láttam. De a gyerekkori résznél elvesztem. (Persze, eleve azok a célközönség, akik ismerik a sorozat teljes világát, a Classicét is, de kihíváson ez kockázatos lehet.) A szemszög-váltások követhetőek, egy-két mondaton belül tisztázódik, kinek a gondolatai olvashatók, bár akadt rész, ahol vagy váltott a dolog útközben (aztán vissza), vagy nem volt egyértelmű a fogalmazás. Az ugrások időben és térben követhetőek voltak (legalábbis az új évadok nagy részét ismerve mindenképp), de inkább érzem jelenetecskék sorának a novellát, mint egyetlen történetnek. Vannak részek, amiket akár fel is cserélhetnénk, és nem változna az összkép, van, ami akár elhagyható lenne.
    Stílus: 6 A hangulathoz passzolt, viszont hullámzó volt. Voltak benne kifejezetten szép, jól eltalált részek, de sokszor akadt egy-két furcsán hangzó mondat, vagy egy hasonlat, megjegyzés, ami kizökkentett. És helyesírásilag se volt teljesen rendben (gondolok itt elsősorban a párbeszédek szerkesztésére és a vesszőkre).
    Karakterek: 8 A tettek nagy része sorozatos átvétel volt, ami azon kívül esett, az passzolt a karakterekhez, és passzolt az egymás iránti érzéseikhez is, ami a központi elemet adta.
    Tetszés: 6 Jó volt, tényleg, de ha nem kihíváson találkozom vele, valószínűleg nem olvasom el. Elismerem simán írható slash a Doktor/Mester viszonyból (ha slashelhető két szereplőt kellene mondanom, kapásból ők ketten jutnának eszembe), csak sose éreztem késztetést, hogy kettejükről ilyen témájú történetet keressek.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Szerző! :)
    Csapat: 5. Tényleg Moonlight volt! :(
    Paradoxon: Felfedeztem benne, jelen volt, de nálam ez csak 7 pont.
    Zene: Húha… leginkább azért adok rá 6-ot, mert ugyan olyan szomorkás, mint a fic, de annyira nem éreztem, hogy érvényesült volna.
    Cselekmény: Nekem egy picit zavaros volt, az ide-oda ugrálásokkal, de fenntartotta az érdeklődésemet, 7pont.
    Nyelvezet, stílus: Tetszett, néhol annyira tetszettek a mondatok, hogy visszaolvastam többször is, de volt, ahol kicsit elütöttek a környezettől. Ez is 7 pont.
    Karakterek: Annyira nem ismerem a fandomot, amennyire jártas vagyok benne, szerintem jók voltak a karakterek. De ezt tényleg annyi alapján mondom, amennyit én láttam, ezért 8-at adok rá.
    Összességében: Jó volt, de egy picit zavaros, kicsit kapkodós, erre összességében 8-at adok.
    Szerintem jó volt, de azért nekem ez nem az igazi!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
  4. Kedves Al!

    1.) Hú, hát a csapatod sötét világa tökéletesen megjelenik. Kellett kis idő, hogy fölrázódjak a némaságból, és szomorúságból, és depresszív állapotból, szóval abszolút 5 pont.
    2.) A paradoxon… hm, érdekes volt. Mivel a sorozatból csak egyetlen részt láttam (még!!!), így a történetben annyira nem fedeztem föl a paradoxont, a vége viszont jó volt. 5 pont.
    3.) A kulcspár zenei részét annyira szintén nem éreztem, 6 pont.
    4.) Bevallom, nem tudom, hogy mit írtál te, és mi volt benne a sorozatban, mert mint említettem, még nem láttam a sorozatot, ám majdnem biztos vagyok benne, hogy a szerelmi rész nincs benne. Aztán ki tudja, lehet, hogy benne van, de na… tételezzük fel, hogy nincs, és akkor igazán tetszik az egész dolog, ahogy bemutatod. Az időbeni ugrálás, mármint az, hogy egyszer gyerekek, aztán meg felnőttek, tetszik. Jé, hogy azt visszaemlékezésnek szokták hívni? Na, az! Szóval, tetszett, de nem tudom, mi saját, mi nem, szóval 7 pont.
    5.) A nyelvezet, stílus abszolút passzol a világodhoz, szerencsére ennél nem is baj, ha nem ismerem az adott környezetet. Viszont, sajnálom, hogy néhol kicsit magyartalan a szöveg, szóval szintén 7 pont.
    6.) Tetszett a két kisgyerek viselkedése, beszéde, kis édesek voltak. Hogy a szereplők olyanok voltak-e, akár a sorozatban, nem tudom, viszont Doktor nekem egy kicsit másnak tűnt abból a részből, amit én láttam. Olyan kis cukika szórakozott professzornak, aki elég sokszor vidám, de persze nem tudom, mert én a karácsonyi részt láttam, ez pedig hát enyhén szólva nem karácsonyi. Szóóval, 6 pont.
    7.) Tetszett. Menthetetlenül romantikus vagyok, de rajongok a sötét dolgokért is, ez pedig csak úgy ontotta magából a soha be nem teljesülő, reménytelen, kétségbeesett szerelmet. Borzongatóan 9 pontos, és csak amiatt nem 10, mert a sorozat ismeretének hiánya miatt annyira nem tudtam elképzelni a dolgokat.

    Üdvözlettel,
    Rapunzel

    VálaszTörlés
  5. Kedves Al!

    1. szempont – 5
    Hát a depi end tökéletesen megvolt, az biztos, ahogy a történet folyamán se volt sok boldog pillanat. Nagyon passzolt a Moonlight szellemiségéhez, nem tudok mást mondani rá.

    2. szempont – 5
    Hogy őszinte legyek, nem igazán találtam meg benne a paradoxont, és az biztos, hogy nem vezérelte az egész sztorit. Itt-ott talán előbukkant, de nem köré épült a történet.

    3. szempont – 9
    Hallgattam olvasás közben a zenét, és szerintem nagyon passzolt hozzá. Még valamennyire a szövegének jelentését is bele tudtam szőni, főleg azoknál a részeknél, ahol valamelyik főszereplő mással volt.

    4. szempont – 8
    Tény, hogy nem volt egy adott cselekmény, de mivel nem volt megszabva, hogy ilyen módon nem lehet írni, nincs panaszom. Elsőre nehezen értelmeztem ugyan pár dolgot, de ez sajnos abból ered főként, hogy nem ismerem a sorozatot. Ennek ellenére nagyon tetszett, második elolvasásra már kicsit se zavartak a váltások.

    5. szempont – 10
    A nyelvezet szerintem nagyon jól passzolt a világhoz, és a hangulathoz is. Nem voltak bele nem illő szavak és fogalmak, jól visszaadta minden a lényeget. Magát, a sorozat világát nem ismerem ugyan, de sejtésem szerint nem igen lehetett volna passzolóbban megírni.

    6. szempont – 9
    Na itt már kicsit nehéz dolgom van, mivel jó ha eddig egy részt láttam belőle, és valljuk be, az alapján még csak megérteni se lehet a sztorit. inkább csak elhiszem, hogy ilyenek a karakterek, és mivel nem voltak benne fura, a sztoriba nem illő jellemkilengések, valószínűleg tényleg ilyenek. Ömm… na jó, már magamat se értem, mindegy xD.

    7. szempont – 9
    Azt hiszem az sokat elárul, hogy kedvem támadt elkezdeni a sorozatot. Először ugyan nagyokat néztem, mikor ide-oda ugrálások, voltak, és semmi rendszert nem fedeztem fel a történetben, de aztán rájöttem, hogy jó az így, és élvezhető, szóval nekem bejött.

    Üdv,
    Wolf

    VálaszTörlés
  6. Kedves Al!

    Nagyon tetszett a történeted. Nem fogok litániát zengeni róla, inkább röviden összefoglalom a gondolataimat a történeteddel kapcsolatban. Elsősorban beszippantott magába és végig ott tartott, suttyomban fonta körbe a szívem, hogy aztán a megfelelő pillanatban kitépje azt a mellkasomból.
    Ez persze nem jelenti azt, hogy tökéletes lett, mert nem, nem volt az, de nagyon tetszett. Egy kicsit olyanra sikeredett, ami tipikusan elrohan az olvasó mellett, és pofátlanul még be sem várja. Nem lett volna gond, ha nem olyan cselekményt választottál volna alapul, ami kellemes tempót követel magának. De az alap és úgy alles maga a történet marha jó volt, olyan minőségi DW-s. Szóval a grammatikai hibák ellenére élvezhető és szerethető, szívtörő történetet alkottál. A karakterek pedig pompázatosan jól sikerültek. Gratulálok hozzá!
    Szóval nem is ejtenék több szót róla, a zenét én annyira nem éreztem benne, a paradoxon fantasztikus jól sikerült.

    Csapat: Megfelelt, 5 pont.
    Paradoxon: Jól kivitelezett paradoxon, le a kalappal: 10 pont.
    Zene: Igen, írtad is, hogy több zenét hallgattál írás közben és ez nyomot is hagyott benne, 7 pont.
    Cselekmény: Nagyon izgalmas, eredeti történetet írtál, 10 pont.
    Grammatika: A stílusod egyszerre nyűgözött le és zavart össze, kicsit kapkodósra sikerült szerintem, ezért 6 pontot adok.
    Karakterek: Szerintem nagyon jól elkaptad a karaktereket a grabancuknál fogva, 10 pont.
    Tetszés: Kicsit kesze-kusza volt, de ennek ellenére tetszett, 8 pont.

    Summa-summarum: 56 pont

    Főhajtással,
    SH

    VálaszTörlés