A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 19., szerda

Harmadik nap - Sunshine

Kedves Olvasók!

Újabb nap, újabb történet. Fogadjátok sok szeretettel a Sunshine prezentálta történetet. :) 

CÍM: Hétfőtől péntekig
CSAPAT: Sunshine
KULCSPÁR
KULCS1 - Epimenidész-paradoxon: Egy krétai állítja: „Minden krétai hazudik.” Ebből az állításból logikailag levezethető egy igazmondó krétai létezése, ami furcsa.
KULCS2 - Maksim - Znayeshʹ Li Ty (Do You Know)
Leginkább a szöveget használtam, és mivel kevés orosz szerepel a történetben (értsd: 0), az angolt lefordítottam magyarra (figyelmen kívül hagyva a nemekre tett utalást). A második fejezettől az idézetek az említett dalból vannak.
SOROZAT: House MD
SZEREPLŐK: Cuddy/House/Wilson plusz a mellékesek
TARTALOM: Gregory House szereti a rejtélyeket. Ez tény. Mikor Wilson boldog mosollyal az arcán prezentál neki egyet, képtelen megállni, hogy ne fejtse meg – bár arra senki nem figyelmezteti, hogy a végén nem biztos, hogy örülni fog a végeredménynek.
MŰFAJ: Kisregény, de hívhatjuk csak miniagymenésnek. Humor, rejtély, romantika, angst – nem egyenlő mértékben.
KORHATÁR: 14
FIGYELMEZTETÉS(EK): AU, gyógyszerfüggőség (ez itt mégiscsak House), némi káromkodás. Bár a szerelmi szál lett volna a lényeg, nem tudtam ellenállni az orvosi rejtélynek, bár tartok tőle, csak nagy túlzással hívhatjuk ezt rejtélynek. Ezzel kapcsolatban pedig figyelmeztetnék mindenkit, hogy nem jártam orvosira – tartok tőle, hogy ez érződni is fog.
MEGJEGYZÉS: Több is van. A történet nagyjából a harmadik évadban játszódik, de nem illeszkedik egyik epizódba sem. Ez azért fontos, mert megtartottam House eredeti csapatát, meg kihagytam mindent, ami a negyedik évad után játszódik. Viszont tudom, hogy a negyedik évadban valamikor House-t szintén roppant mód foglalkoztatta, hogy Wilson kivel randizik, nagyjából innen jött az alapötlet (na meg a kulcsból). A harmadik évad egyik részében Wilson és Cuddy színházba megy, utána pedig kiállításra, ezt már nem vettem figyelembe. Mondhatni szabad kezet adtam magamnak az AU-ságot illetően, ha valakit megkavarnék vele, akkor előre is elnézést. 
 
 
Ne felejtsetek el visszatérni az oldalra és véleményt írni! ;)

10 megjegyzés:

  1. Kedves Sunshine!
    1, Szerintem a csapatnak megfelelt, amolyan vicces humoros volt! 5pont
    2, A paradoxon is jó volt, csak az nem derült ki, hogy a végén akkor ki mond igazat? Bár ez nem is számít és túúúúl filozofikus. 10pont
    3, Nekem alapvetően nem tetszett maga a zene, szóval nem is nagyon kerestem benne. Tetszettek a kis fordítások. 7pont
    4, A cselekmény nagyon jó volt. ugyan az orvosi cuccokhoz nem értek, de tetszett, hogy volt egy tényleges esemény is a hátérben. 10pont
    5,A hangulat, nyelvezet szerintem remek volt. Nagyon emlékeztetett a sorozatra. 10pont
    6, House és az ő beszólásai szerintem maximálisan el lettek találva. Nagyon rendben voltak a beosztottai is, de Wilson és Cuddy furcsa volt nekem. Mármint nem a House előtt mutatott énjük, hanem az összeesküvős. Nem volt rossz, csak jó sem annyira. 8pont
    7, Nagggyon. Ezt nem kell cifráznom szerintem. 10pont (akár kétszer is, ha megengedik) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Helix Hex!
      Köszönöm a pontokat!
      Nem szerettem volna, ha túl filozofikus a történet, csak annyira egyértelmű volt szerintem végig az egész Wilson/Cuddy dolog, hogy muszáj voltam még egy csavart betenni a végére. Az orvosi cuccokhoz én sem értek, bár amennyire tudtam, mindennek utánajártam, de biztos vagyok benne, hogy sikerült leírnom 1-2 ökörséget. A zene nekem se tetszett, elég sokszor kellett meghallgatnom ahhoz, hogy megbarátkozzam vele, elég nehezen ment. :)
      Örülök, hogy tetszett a történet, és még egyszer köszi a pontokat.
      ~Zaphod

      Törlés
  2. Kedves Szerző! :)
    Csapat: Szerintem ez megfelelt neki teljesen, humoros volt, vidám, tényleg volt benne egy kis „napsütés” – ez vitathatatlanul 5 pont.
    Paradoxon: Felfedeztem benne, jól érezhető volt, tényleg bele lett szőve, nem tudok (és nem is akarok) belekötni, nálam ez 10 pont.
    Zene: Nekem tetszett a megoldás, hogy a zenéből tettél „címeket” a napok elejére, még passzoltak. Annyira nem tetszett ez a szám, de szerintem ennyire elég volt feltüntetni benne. Szerintem 8 pontot érdemel.
    Cselekmény: Izgalmas volt, kidolgozott volt, nincs rajta mit ragozni, mert 10 pont ez is.
    Nyelvezet, stílus: Nekem tetszett, élvezhető volt olvasni, szépen voltak megfogalmazva az események, nem volt benne logikai bukfenc, nálam ez is 10!
    Karakterek: House zseniális volt, de az összes többi szereplő is hozta a sorozatból megismert önmagát, kicsit sajnáltam, hogy Chase nem szerepelt annyit. Részemről ez is 10…
    Összességében: Ezek után mit mondjak? Természetesen 10.
    Gratulálok, nagyon jó kis novellát írtál!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Clarey!
      Köszönöm a pontokat!
      Nagyon örülök,hogy elnyerte a tetszésed a Chase-telenség ellenére, azt hiszem, alig kapott pár mondatot szegény, pedig jobban kedvelem a karakterét, mint Foremant mondjuk (vagy Cameront, ha már itt tartunk). Ez most így alakult, majd talán legközelebb ő lesz a főszerepben. ;)
      Köszönöm a véleményed!
      ~Zaphod

      Törlés
  3. Kedves Abshire Zaphod!

    1.) Itt azt hiszem, kissé eltévesztetted, mit kellene írni. A Sunshine csapatnak nem csak azt a lényege, hogy vicces, romantikus legyen, és ne haljon meg senki, hanem a legfontosabb ebben a csapatban a happy end. Én itt nem találtam happy endet, sőt. Sajnálom, ezt le kell pontoznom, 2 pont.
    2.) Filozofikus, hazudozásos, paradoxonos. Szerintem ez majdnem tökéletes, nincs is mit mondanom, 10 pont.
    3.) Az idézetek tetszettek, illettek a történethez. A zene okés volt, szerintem a hangulatát is eltaláltad, 7 pont.
    4.) Váo! Orvosi dolgokkal engem le lehet kenyerezni (ahogy sok minden mással is, de na!), bár nekem néha kicsit úgy tűnt, mintha csak dobálóznál a szavakkal, bár orvosit én sem végeztem, az tény. De ez igazából nem gond, úgysem ezért olvassa senki  A cselekmény tetszett, kicsit fura volt a miért, de jó. 9 pont.
    5.) Tökéletes! Ha nem tudnám, azt hinném, tényleg egy sorozat rész. 10 pont.
    6.) A szereplőid élnek, éreznek, hazudnak, és én ezt imádom. Teljesen olyan mindenki, mint a sorozatban, csak gratulálni tudok, hogy így eltaláltad a jellemüket az embereknek, még a mellékszereplőkét is. 10 pont.
    7.) Olvastam, olvastam, olvastam… és látom, hogy nincs több. Milyen már, hogy nincs több?! xD Nagyon szívesen olvastam volna még tovább is, és tényleg nagyon tetszett. Maga az ötlet, a karakterek, és legfőképpen a stílusod. Imádom. 10 pont.

    Üdvözlettel,
    Rapunzel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rapunzel!

      Én már csak egy ilyen tévelygő ember vagyok, remélem, egyszer majd megtalálom a helyes utat. :)
      Az orvosi dolgok nagy része helytálló, mármint a tünetek és betegségek passzolnak, viszont abban nem vagyok biztos, hogy ilyen párhuzamot lehet-e vonni közéjük, és hogy lehetséges-e, hogy a végeredmény az legyen, amit én kihoztam belőle. Majd valaki szakavatottabb hátha tudja.
      Köszönöm a pontokat, nagyon örülök, hogy tetszett a történet.
      ~Zaphod

      Törlés
  4. Kedves Zaphod!

    1. szempont – 3
    Nagyon tetszett a történet, de hiányoltam a végéről az igazi happy end-et, aminek a Sunshine csapat írásaiban szerepelnie kellett volna. Persze ha tovább gondolom a dolgokat, a történtek lehetnek első lépések House és Cuddy boldog befejezéséhez, de a megírásra került részekben ez még nem jelent meg annyira. Mondjuk az is igaz, hogy House jellemével nehéz habos-babos befejezést alkotni, szóval a körülményekhez képest, ügyesen meg lett oldva azért.

    2. szempont – 9
    Nagyon ügyesen bele lett építve szerintem, már ha jól értelmeztem én is a paradoxont. Az egész történeten átívelt, és köré épültek a cselekmények, úgyhogy ez nagyon ügyes munka volt.

    3. szempont – 8
    Mivel ez a szám nem volt éppenséggel a legvidámabb, kissé ellentétben állt a csapatra jellemző boldogságfelhővel. Nem is lett volna könnyű beleépíteni, de én úgy láttam sikerült ezt megoldani olyan módon, hogy a zene szövegét figyelted. Ahhoz pedig nagyon jól ment a sztori, szóval szép munka.

    4. szempont – 9
    Nagyon jól kidolgozott cselekmény lett, és ha nem is jártál orvosira, engem tökéletesen meg tudnál győzni az ellenkezőjéről ez alapján. Az X szindróma ötlete nem volt semmi. Tényleg létezik ilyen? Mert akárhányszor rákeresek ezzel a névvel, egészen mást hoz ki… bár én nem vagyok jóban a guglival, szóval lehet nálam a hiba. Amúgy a szerelmi szál tényleg nem kapott olyan nagy szerepet, de Housetól nem is vártam sokkal többet.

    5. szempont – 10
    No comment, szerintem tökéletesen passzolt minden. xD

    6. szempont – 10
    Semmi hiba, House tökéletesen olyan tahó, mint a sorozatban, és a többiek se vesztették e a jellemzőiket, csak gratulálni tudok a karakterek eltalálásához :D

    7. szempont – 10
    Sokat néztem régebben családi tv-zések közben, de nem volt a kedvenc sorozatom. Most mégis újra kedvet kaptam hozzá, szóval nagyon tetszett. Jókat szórakoztam a House-os megnyilvánulásokon, és bár elmaradt a klasszikus happy end, nehezen tudom elképzelni máshogy a befejezést.

    Üdv,
    Wolf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Wolf!

      Feltehetően House jelleme és a sorozat szellemisége miatt sikított a fejemben egyfolytában egy hang, valahányszor megpróbáltam csilli-villi befejezést kanyarítani neki, vagy egyáltalán kigondolni, és emiatt – hiába a Sunshine csoport – képtelen voltam rávenni magam, ezért lett ilyen kis keserédes.

      Az X szindróma egy létező betegség, bár abban nem vagyok teljesen biztos, hogy ilyen formában is létezhet-e, mint ahogy ábrázoltam. Itt tudsz olvasni róla bővebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Brooke_Greenberg (Angolul)
      http://hetivalasz.hu/kronika/brooke-greenberg-kulonos-ifjukora-33593/ (magyarul)
      Meg még pár helyen, de már többet nem linkelek. Az illető kislány, akiről a cikkek szólnak, azt hiszem, az egyetlen x szindrómás amerikai beteg, de elég sok mindent olvastam a témával kapcsolatban, és rengeteg utalást találtam másokra is, viszont ebben az USA-centrikus világban csak Brooke Greenberg érte el, hogy wikipédia szócikk legyen belőle. Szóval vannak még, csak nagyon kevesen.

      Köszönöm a pontokat, és nagyon örülök, hogy tetszett a történet!
      ~Zaphod

      Törlés
  5. Kedves Zaphod!

    Erősen szimpatizálok a történeteddel, ha ember lenne, még kezet is ráznék vele. Nem is igazán tudom mit mondani róla, hiszen bár tetszett, és olvastatta magát nem vont be a bűvkörébe – vagy háborított volna fel.
    A történet elgondolása nagyon tetszett, elhitetted velem, hogy te vagy House és viccből naplót vezetsz – na jó, ha nem is naplót, de valami narratív lényként éled meg a cselekmény leírását. A Sunshine különkérése, a szerelmi szál nem volt éppen a toppon, de végül is végigvezette azt, szóval ezzel is meg vagyok elégedve. A karakterek rendben voltak, senki sem hasonult meg önmagával, és nem voltak hajtépősen más mondatai, cselekedetei és egyéb.
    A paradoxon nagyon jól bele lett építve a történetbe, irányította azt és felzabálta a soraidat, a zene sajnos ellentétben állt a csapatod tematikájával, mégsem volt semmi bajom vele. Nem okozott problémát, és nem torzította el az összképet – és ezt díjazom.
    Nos, én igazán nem tudok mit mondani, beszéljenek helyettem a pontok!

    Csapat: Szerintem megért egy mosolyt, 5 pont
    Paradoxon: 8 pont
    Zene: Mivel eleve nem egy hepi mjúzik, megkapod a 10 pontot.
    Cselekmény: Átment, bejött, kiment a házból és felszállt az égbe – 8 pont.
    Grammatika: A stílusod olvastatta magát, nem találtam feltűnő hibákat, 7 pont.
    Karakterek: Szerintem itt minden rendben volt, 10 pont
    Tetszés: Szeretem a House MD-t, és a te történeted is tetszett, de annyira nem volt agyeldobós. Szóval 7 pont.

    Összesen: 55 pont

    Főhajtással,
    SH

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sherlock!

      Én meg végig attól féltem, hogy túl sok lesz a szerelemből :D Helyenként soknak éreztem, mármint ha magára a sorozatra gondolok, ott mindig a diagnosztizáláson volt a hangsúly (legalábbis addig, míg hajlandó voltam nézni), és már így is féltem, hogy talán túlságosan elrugaszkodom tőle.

      A véleményedet olvasva helyenként vélek felfedezni némi paradoxont (hehe :D) a magyarázatod és a pontszámok között, szóval sajnálom, hogy nem írtad le részletesen, mit találtál benne rossznak, elvégre így tudnék fejlődni, ha ezt tudnám.
      Azért annak örülök, hogy nem utáltad nagyon.
      Minden jót kívánok!
      ~Zaphod, aki ezen utolsó válaszával búcsúzik a kihívástól. :)

      Törlés