A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 21., péntek

Ötödik nap - Sunshine

Kedves Olvasók!

A "világvége" alkalmából álljon most itt eme történet, falatozzuk együtt a poszt-apokaliptika előtt a fény sorait. Fogadjátok sok szeretettel a mai (talán utolsó?) történetet!

CÍM: Must we hide from everyone?  
CSAPAT: Sunshine  
KULCSPÁR:  
KULCS1 - Abilene-paradoxon: Az emberek gyakran a céljukkal ellentétesen cselekednek, egyre távolabb kerülve attól, amit megpróbálnak elérni.  
KULCS2 - Korn - Forsaken (Soundtrack of Queen of the Damned)
SOROZAT: Trónok harca
 
SZEREPLŐK: Cersei Lannister, Jaime Lannister, Tywin Lannister, saját szereplők
TARTALOM: Az élet gyakran nagyon idétlenül teremt egymásnak két embert. Cersei sosem értette, miért kell titkolni a Jaimevel való kapcsolatukat, de valahogy mindig érezte, hogy amit néha tesznek, az nem helyes. Mivel egyikük sem ismert már ikerpárt, nem tudták, hogy amit éreznek, az több, mint testvér iránti szeretet.
Történetünkben Cersei visszaemlékezik gyerekkori, közös emlékeikre, melyek nagyban meghatározták az életét.
 
MŰFAJ: elbeszélés (romantikus, dráma) 
KORHATÁR: 16  
FIGYELMEZTETÉS(EK): erotikus tartalom (gyerekek közötti!), incest
MEGJEGYZÉS: Ebben a rövid elbeszélésben bepillantást nyerhetünk egy-két apró emlékfoszlányra az ikrek életéből. A kulcsokat egészen különösen használtam fel. A zenének a szövegét vettem igazán figyelembe, és a hangulatát is, a paradoxon pedig remélem, érthető lesz.


Elolvasom!>>

Ne felejtsetek el visszatérni az oldalra és véleményt írni! ;)

7 megjegyzés:

  1. Kedves Sunshine!

    1, Nos igen igen... A csapatnak megfelelt. Elég vidám volt. 4pont
    2, Paradoxon? Elment. A fiúk tényleg úgy fejezik ki a szeretetüket, hogy bántanak. Néha ezt elég sekélyesnek tartom, de nagyon tetszett, hogy a történetben erre alapoztad a paradoxont. 10pont.
    3, Zene? Korn - máris jó. A történethez is ment, úgy-ahogy. 8pont.
    4,Cselekmény okés. Szépen levezetted szerintem és jól fel is építetted. 10pont
    5, Hangulat és nyelvezet egy kicsit túl realisztikus némely ponton, valahol viszont kicsit hihetetlen, de mivel ez Trónok harca és pont ez a két szereplő... így okés. 8pont
    6, Karakterek sem rosszak és egész jól megfogtad őket. 9pont.
    7, Tetszett a történet, annak ellenére, hogy ez egy nagyon beteg párkapcsolatról szólt. Persze tudom, hogy ez nem a te hibád, ezért is: 10pont

    VálaszTörlés
  2. Pontozok, mert az megkönnyíti a véleményezést is, de előre szólok, hogy a verseny szempontjából aligha lesz jelentősége ennek (ami akár jól is jöhet), mert olvastam a szabályzatban, hogy az érvényességhez minden történetet pontoznom kéne, ezt pedig egész biztosan nem tudom vállalni. Viszont mikor elindult a kihívás, kíváncsi voltam lesz-e majd Trónok harca sztori, így ha már felbukkant egy, azt el is olvastam, és ha olvastam, véleményezem is, mert tudom, hogy kihíváson még idegtépőbb kritikára várni, mint egyébként.

    Mivel már a sorozat előtt olvastam a Tűz és Jég dala köteteit, nehéz dolgom van. Mert például előfordulhat, hogy aki nekem OOC, mivel a könyvek révén többet tudok róla, az pusztán a sorozat alapján teljesen karakterhű.
    Ezért leírom ugyan, mit gondolok a szereplőkről, de igyekszem nem erre alapozni, mert az nem volna korrekt. (Bár be kell vallanom, a könyvekre élénkebben emlékszem, ezért ha néha mégis befolyásolnak az olvasottak, azért elnézést kérek.) Ó, és természetesen nem spoileres, főleg csak jellemekről lesz szó, vagy régmúltbeli dolgokról:
    Érdekes volt, hogy nagyjából megfordítottad Cersei és Jaime kapcsolatának dinamikáját. Ez az idézet azt hiszem, elég jól érzékelteti a kettejük viszonyát: "Soha nem jött oda hozzám - gondolta [Jaime]. - Mindig várt, mindig hagyta, hogy én menjek oda őhozzá. Ad, de kérnem kell." Szerintem Jaime jobban függ Cerseitől, mint Cersei tőle, vagy legalábbis jobban látszik rajta, és inkább Cersei az irányító közöttük. Cersei tervezget, céljai vannak, és azokat helyezi első helyre, Jaime ellenben inkább csak simán szerelmes.
    Cersei jelleme túl finom a történetben. Ő már gyerekkorában is sokkal erőszakosabb, sokkal hatalmaskodóbb volt. A könyvben, valahányszor fiatalként szerepel, durván, fenyegetőzve beszél a neki alárendeltekkel, és nyelkivágást, korbácsolást emleget. Prissy nem tudná zavarba hozni, vagy megijeszteni - már ha beszélhetne annyi ideig -, mert Jaimevel erre az életkorukra többször megyfigyelték az állatok párzását, és őket utánozták a játékaikkal, ezért esett annyira pánikba Joanna és a szolgáló, aki rajtakapta őket.
    Rhaegar itt kb. =Robert (vagyis eléggé OOC, még úgy is, hogy meglehetősen keveset tudni róla). Legalábbis az, amit Jaime mond vele kapcsolatban, egy az egyben Robertre vallana, és ami azt illeti meg is történt. Ha jól emlékszem, a sorozatból nem derül ki, de Rhaegarért Westeros nagy része rajongott (nem kizárólag a női része); a róla szóló emlékekben borongó, tűnődő jellemként mutatják be, aki általában elbűvöli az embereket - Cerseit és Jaimet is -, és mindenki azt várta, nagyszerű király lesz belőle. Cersei például teljesen odavolt érte (és odavan jóval Rhaegar halála után is), és úgy gondolta, Rhaegarhoz még Jaime se mérhető. Alig várta, hogy összeházasodjanak és a királynéja legyen (végtére is Tywin ezt már akkor megígérte neki, mikor Cersei csak 6-7 éves volt).

    Folyt. köv. csak egyben túl hosszú lett...

    VálaszTörlés
  3. Ami nem könyv alapján furcsa, csak simán az:
    Tywintól OOC tett egy akármilyen lányra bízni Cerseit. Ő Westeros leggazdagabb és egyik legnagyobb hatalmú nemesura (egyes vélemények szerint hatalmasabb a királynál is), aki királynénak szánja a lányát. Vagyis ennek megfelően is nevelteti. Tywinon szerintem a sorozatban is látszik, hogy bármiről legyen szó, ragaszkodik a legjobbhoz, és nehezen tűri, ha valami nem az ő szájíze szerint történik. És még Cersei is megütközik Shae képzetlenségén, pedig ő "csak" Sansa szobalánya.
    Sir: ez helytelen, igazából Ser. Roberth: egyszerűen csak Robert.
    Nevelőnő: septáknak hívják őket. Mint Sansa és Arya esetében a megboldogult Septa Mordane. A septák a Hit női rendjéhez tartoznak, és nemesi házaknál ők gondoskodnak a lányok oktatásáról, beleértve a vallásos nevelést is.
    A királyné és a trónörökös beugranak hétvégére: nekem hiteltelen. Ha jönnek, hosszabb időre terveznek, és nagyobb jelentősége van a látogatásuknak - de inkább Tywint hívják az udvarba lányostul. Az eljegyzésről pedig nem Rhaella dönt, hanem Aerys.(Másrészt Tywin ekkoriban a király Segítője, és éppen Királyvárban él, Cerseivel együtt - Jaime pedig már fegyverhordozó Crakehallban, tehát a két testvér nincs együtt. Bár ez megint könyves információ.)
    A látogatásra mindenképpen elkísérte volna Rhaellát és Rhaegart a Királyi Testőrség néhány tagja, az ő közelükből pedig Jaimet tíz lóval se lehetett volna elvontatni - ha Rhaegaréból még igen.

    Szóval, a pontok:
    Csapat - 3 (vidám éppenséggel nem volt, de a happy end pipa)
    Paradoxon - 8 (amikor Jaime arra gondolt, hogy a következő tettével pont az ellenkezőjét éri el, mint amit szeretne, az nekem nem stimmelt, mert késleltetve, de tényleg elérte vele a célját, de általában igaz rá és Cerseire is a történetben az a kettősség, amit a paradoxon magában foglal)
    Zene - 7 (hangulatban nekem nem passzolt annyira, a szöveg jobban illett a helyzethez)
    Cselekmény - 8 (végig logikusan épült fel, a tettek következtek a jellemekből és a körülményekből)
    Stílus - 7 (könnyen olvasható, hibák viszonylag ritkán fordultak elő, nem zavarták az olvasásélményt, viszont nekem a szöveg nem passzolt a világhoz, valószínűleg a világra jellemző fogalmak hiánya miatt - mert azokból alig akadt)
    Karakterek - 6 (Cersei túlságosan gyámoltalan, és már a leírásban se karakterhű tőle, hogy távol akar lenni Jaimetől, mert azt érzi helyesnek; Jaime ebben az életkorban a lovagi élet bűvkörében élt, ez később is érződik még rajta, mert annak ellenére, hogy a tapasztalatai kiábrándították, a harccal kapcsolatos történetek később is fellelkesítik (lásd a sorozatban a nosztalgiázása Joryval, vagy épp Barristannel), de a hevessége és a meggondolatlansága stimmel; Rhaegarral nem az a baj, hogy nem olyan, amilyen feltételezhetően volt, hiszen ezek az utalások a sorozatból kimaradtak, hanem hogy cserébe túlzottan Robert)
    Tetszés - Ez nehéz. Ha nem Cerseinek, Jaimenek stb. hívnák a szereplőket, jobb pontot adnék rá; de épp ez a bökkenő, hogy a neveket leszámítva nem érzem, hogy a Trónok harca világában vagyunk. Pedig olvastam már olyan ficet, ami sorozat alapján íródott, és mégis megvolt a hangulat. Viszont átgondolt, összeszedett, kifejezetten élvezhető sztorit írtál. Tehát: tetszett, de nem mint Trónok harca fanfic, ezért 6 pont.

    Bocsánat a kukacoskodásért. Jó pontokat és pozitív véleményeket kívánok! :-)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Szerző! :)
    Csapat: Nagyon aranyos, vidám kis novella volt, beleillik a Sunshine csapatba, 4 pont.
    Paradoxon: Ó, szerintem ez jó megjelent benne, Jamie hozta ezt a paradoxont, 9 pont.
    Zene: Ezt hallgattam közben, szeretem ezt a számot, illett hozzá hangulatában és szövegében is, erre én 10et adok.
    Cselekmény: Naaagyon aranyos volt, legalábbis nekem nagyon tetszett, érthető volt, könnyed (már amennyire egy incest lehet az!), és csak úgy szimplán jólesett olvasni, 10 pötty.
    Nyelvezet, stílus: Nekem tetszik, ahogy fogalmazol, de annyira nem éreztem rajta a Trónok harca stílust, szóval emiatt csak 8 pont.
    Karakterek: Jamie tetszett, jó volt, Cersei viszont nekem nem volt eléggé gőgös, ettől függetlenül nem volt velük baj, 7 pont.
    Összességében: 9 pont, nem volt vele különösebb problémám, szórakoztató, máskor is szívesen elolvasnám.
    Tényleg csak ismételni tudom magam, hogy ez aranyos, gratulálok!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
  5. Kedves Shusho!

    1.) A csapatnak szerintem egészen jó, kis romantikus, bár nem mondhatnám teljesen vidámnak. 4 pont
    2.) Hát… gondolom, a paradoxont úgy próbáltad beletenni, hogy Jaime úgy viselkedett, mint az ilyen korú fiúk többsége. Csak mondjuk ebben nem igazán találtam azt, hogy messzebbre kerül a céljától, nem, hiszen pontosan azért cselekszik így, hogy elérje célját. 6 pont.
    3.) Hmm… én nem érzem túlságosan a Forsaken hangulatát, se a szövegét, bár nem mondom, hogy érezhetetlen volt. A szövege jobban átjött, mint a hangulata. 6 pont.
    4.) Nem tudom, hogy a könyvben, és a sorozatban mennyi volt meg ebből, és mennyi nem, de gondolom, nem így volt benne, már ha egyáltalán volt róluk ennyire mélyen szó. Igen, szánom-bánom bűnömet, de még nem olvastam, és a sorozatból is csak két részt láttam. Nekem tetszett a cselekmény, bár kicsit furcsa volt, hogy ennyi idős emberkék így viselkednek egymással, deeee… nem csodálkozom. Sem ebben a korban, sem abban a korban nem meglepő. 9 pont
    5.) Szerintem az általad megteremtett világhoz egészen illik a történet nyelvezete, bár voltak benne kis, általam furcsának tartott részek. Főleg a párbeszédek furcsák nekem. 8 pont.
    6.) Sajnálom, amennyire én láttam a sorozatot, nekem Cerise nem egészen ilyen. Sőt. Hatalmaskodó, és unszimpatikus, míg itt egész kislányosan aranyos volt néhol. Jaime egész jó szerintem, viszont ő meg most kevésbé tűnik ragaszkodónak nekem. Az apuci kicsit furcsa volt, nekem sokkal szigorúbbnak tűnik, és nem olyannak, aki a lányát rábízná egy ilyen lányra. 7 pont.
    7.) A történet maga tetszett, de nem éreztem benne semmi pluszt. És mint plusz, nem arra gondolok, hogy fiatal ikrek szerelmére, bár azzal nem volt semmi gondom, talán csak a korukkal, de arról nem te tehetsz. Érdekes volt, romantikus, de a nevek miatt kicsit ellenérzéseim voltak. Bevallom, amennyire ismerem ezt a világot, nem kedvelem őket. 8 pont.

    Üdvözlettel,
    Rapunzel

    VálaszTörlés
  6. Kedves Shusho!

    1. szempont – 5
    Hát igen, a helyzetükhöz képest szép véget kaptak, így nem igazán lehet rá panaszom. Végül összejöttek ugyebár, még ha titkolózni kénytelenek is. Tudom ugyan, hogy később nem lesz ilyen szép életük, de az már nem tartozik a történethez, itt happy end meg pancsi a vége xD

    2. szempont – 8
    Én megtaláltam benne a paradoxont, ami nem kis szó a figyelmességemet tekintve, szóval ez az alkotót dicséri. Nem mondom, hogy végig vezérli az egészet, de erőteljesen jelen van a testvérek egymással való viselkedésében, szóval ügyes munka.

    3. szempont – 8
    Jól bele lett szőve a zene, szerintem legalábbis a hangulat is stimmelt, pedig tény, hogy ez se a leg vidámabb szám. A szöveg pedig egyébként is illik erre a párosra, ha jól vettem észre, és te még a történetet is hozzá alakítottad valamilyen szinten, ami ügyes húzás volt.

    4. szempont – 9
    Őszintén szólva nem tudom, hogy az ikrek gyerekkorából mennyi van a könyvben és a sorozatban, mert le vagyok maradva, de a cselekmény szerintem hibátlanul ki lett dolgozva. Talán a végére még beillett volna valami megint a jelenből, hogy szép keretbe foglalja az emlékeket, de ez már csak egy apró észrevétel.

    5. szempont – 8
    A nyelvezet beleillett a történetbe, bár pár helyen kicsit elgondolkodtam rajta, hogy nem túl érettek e a megszólalások a gyerekekhez, de hát bármi elképzelhető mondjuk. A hangulatával se volt baj.

    6. szempont – 8
    Nem lehet rájuk panaszom, mert hiába hagyott hidegen a karakterük eddig, és fog továbbra is, valóban ilyenek. Nem szeretem őket, de a személyiségjegyeiket ügyesen megtartottad a történetben.

    7. szempont – 8
    Bár nem szeretem ezt az ikerpárt, attól még a történetet szépen és ügyesen megírtad.

    Üdv,
    Wolf

    VálaszTörlés
  7. Kedves Shusho!

    Összesen egy részt láttam belőle, és azon is szégyen-szemre elaludtam. Lehet, hogy csak a fáradtságom tehetett róla, vagy a magánéletem (és az ex), de egyszerűen képtelen vagyok normálisan hozzáállni a dolgokhoz – mivel nem ismerem a GoT-t. Neked sem tudok sajnos érdemi kritikát nyújtani, a pontok beszélnek helyettem.
    Sajnálom. :/

    Csapat: Szerintem annyira nem volt vidám, 3 pont.
    Paradoxon: Nem mondhatom, hogy nem volt jelen, mert nagyon is jelen volt – tehát 8 pont.
    Zene: És a zenét is fantasztikusa beleszőtted, ez 9 pontot érdemel.
    Cselekmény: Nem tudok mit mondani a cselekményre, eléggé el voltam veszve olvasás közben, szóval ez így részemről 7 pont.
    Grammatika: Volt néhány szempilla rebegtetésem és miegymás, de rendes szerkezettel és nyelvezettel ellátott, stílusos költemény lett – így ez 8 pont.
    Karakterek: Ragaszkodom a Castle és Weeds fandomban adott nem-ismerem pontokhoz: 7 pont.
    Tetszés: Mivel kóvályogtam, mint elveszett emberke az erdőben, ezért nem is tudtam élvezni azt, amit olvastam. Egy így nekem 7 pont, mivel kicseszni sem szeretnék veled.

    Összesen: 49 pont

    Főhajtással,
    SH

    VálaszTörlés