Kedves leendő Olvasóink,
A kihívás során, mint ahogy azt már megszokhattátok a többinél, a kritikaírásnak szabályai és törvényei vannak, amit sajnos, be kell tartani. Erre azért van szükség, hogy mindenki egységes mérce alapján kapjon pontokat és véleményeket - legyen az negatív vagy pozitív. Természetesen, a kifejtős rész nem kötelező, de ajánlott, mivel a kihívások azért vannak, hogy fejlődjünk. :)
És most lássuk a szempontokat!
Először is, nagyon fontos, hogy az alapok rendben legyenek, ugyanis ez adja a történet tematikáját és azt, amire az írók maguk vállalkoztak.
1.) A történet beleillik a Sunshine illetve Moonlight világába? Meg van benne az a plusz, ami rányomja a bélyeget a történet hangulatára a csapat szellemének tükrében?
Erre a kérdésre 1-5-ig lehet pontot adni. Értelemszerűen az egy az egyáltalán nemet jelenti, az öt pedig a teljes mértékbent.
Következő értékelhető pont a kulcspárok felhasználása. Ugyebár egy kulcspár két különböző bánásmódot igénylő kulcsból áll. A domináns része a dolgoknak a paradoxon, amit nem csak az Írónak kellett megértenie és feldolgoznia, de az Olvasónak is. A feminim vonásokat tanúsító zenei vonulatot pedig azért nehezebb véleményezni, mivel az Író bárhogyan felhasználhatta azt az írás során.
2.) A paradoxon a történet során jól lett beleépítve a cselekménybe? Irányítja azt?
3.) Az Író a zenei modult kellő módon, érezhetően használta fel a művében?
Erre az Olvasó egyenként 10-10 pontot adhat maximum.
A következő szempont a cselekmény maga. Hiszen nem sokat ér a kulcsok jó felhasználása, ha történet unalmas, száraz és rossz - ne talán-tán sablonos, tele klisékkel és mi egyebekkel. Az sem túl jó, ha a történet nem olvastatja magát, a nyelvezet nem felel meg a hangulatnak, a megteremtett kornak és mindennek, ami a műben szerepel.
4.) Mennyire jól dolgozta ki az Író a cselekményt?
5.) A történet nyelvezete, stílusa passzol az általa megteremtett hangulathoz és világhoz?
Szintén 1-10-ig terjedő skálán lehet pontozni mind a két kérdés esetében.
És persze az is fontos, hogy a karaktereket sikerült e megfognia az Írónak. Természetesen a cselekmény is alakító hatással van a szereplőkre, jellemfejlődést adhat nekik, drámát és miegymást, tehetetlenségbe taszíthatja őket. De ne felejtkezzünk meg arról, hogy kik is ők valójában, s még a káosz közepén is fontos, hogy megmaradjanak önmaguknak.
6.) Mennyire jól lettek kidolgozva, megszemélyesítve a karakterek? Az Író helyesen bánt a kiválasztott szereplőkkel? Azok hűek maradtak önmagukhoz?
Szintén legfeljebb 10 pontos mércével kell gondolkodni.
Végső soron pedig számít az egyéni vélemény és tetszés, hiszen végtére is a magunk szórakoztatására olvasunk. Ebben a pontban ki lehet fejteni a személyes észrevételeket, figyelmébe helyezheti az Olvasó az Írónak, hogy szerinte mi a történet gyengesége, erőssége, mit rontott el, mit írt meg nagyon jól. Kedvenc jelenet és a többi.
7.) Mennyire tetszett a történet?
Szintén, maximum 10 pontot lehet adni erre a kérdésre.
Üdvözlettel,
a Szervezők
Erre a kérdésre 1-5-ig lehet pontot adni. Értelemszerűen az egy az egyáltalán nemet jelenti, az öt pedig a teljes mértékbent.
Következő értékelhető pont a kulcspárok felhasználása. Ugyebár egy kulcspár két különböző bánásmódot igénylő kulcsból áll. A domináns része a dolgoknak a paradoxon, amit nem csak az Írónak kellett megértenie és feldolgoznia, de az Olvasónak is. A feminim vonásokat tanúsító zenei vonulatot pedig azért nehezebb véleményezni, mivel az Író bárhogyan felhasználhatta azt az írás során.
2.) A paradoxon a történet során jól lett beleépítve a cselekménybe? Irányítja azt?
3.) Az Író a zenei modult kellő módon, érezhetően használta fel a művében?
Erre az Olvasó egyenként 10-10 pontot adhat maximum.
A következő szempont a cselekmény maga. Hiszen nem sokat ér a kulcsok jó felhasználása, ha történet unalmas, száraz és rossz - ne talán-tán sablonos, tele klisékkel és mi egyebekkel. Az sem túl jó, ha a történet nem olvastatja magát, a nyelvezet nem felel meg a hangulatnak, a megteremtett kornak és mindennek, ami a műben szerepel.
4.) Mennyire jól dolgozta ki az Író a cselekményt?
5.) A történet nyelvezete, stílusa passzol az általa megteremtett hangulathoz és világhoz?
Szintén 1-10-ig terjedő skálán lehet pontozni mind a két kérdés esetében.
És persze az is fontos, hogy a karaktereket sikerült e megfognia az Írónak. Természetesen a cselekmény is alakító hatással van a szereplőkre, jellemfejlődést adhat nekik, drámát és miegymást, tehetetlenségbe taszíthatja őket. De ne felejtkezzünk meg arról, hogy kik is ők valójában, s még a káosz közepén is fontos, hogy megmaradjanak önmaguknak.
6.) Mennyire jól lettek kidolgozva, megszemélyesítve a karakterek? Az Író helyesen bánt a kiválasztott szereplőkkel? Azok hűek maradtak önmagukhoz?
Szintén legfeljebb 10 pontos mércével kell gondolkodni.
Végső soron pedig számít az egyéni vélemény és tetszés, hiszen végtére is a magunk szórakoztatására olvasunk. Ebben a pontban ki lehet fejteni a személyes észrevételeket, figyelmébe helyezheti az Olvasó az Írónak, hogy szerinte mi a történet gyengesége, erőssége, mit rontott el, mit írt meg nagyon jól. Kedvenc jelenet és a többi.
7.) Mennyire tetszett a történet?
Szintén, maximum 10 pontot lehet adni erre a kérdésre.
Üdvözlettel,
a Szervezők
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése