A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 22., szombat

Hatodik nap - Moonlight

Kedves Olvasók!

Fogadjátok sok szeretettel a mai történetet, ha már tegnap nem haltunk meg! :D

CÍM: Az otthon illata
CSAPAT: Moonlight
KULCSPÁR: 

KULCS1 - Abilene-paradoxon: Az emberek gyakran a céljukkal ellentétesen cselekednek, egyre távolabb kerülve attól, amit megpróbálnak elérni. 
KULCS2 - Korn - Forsaken (Soundtrack of Queen of the Damned)
SOROZAT
: Weeds
SZEREPLŐK: Nancy/Andy
TARTALOM: Te mire gondolnál életed utolsó pillanatában?
MŰFAJ: Novella
KORHATÁR: 16
FIGYELMEZTETÉS(EK): gyilkosság, szereplő halála

MEGJEGYZÉS: központi témának a zenéből a címét vettem elő leginkább (Forsaken = cserbenhagyva, elhagyva). Igyekeztem igazodni a hangulatához is, majd meglátjuk, mennyire ment.


Elolvasom!>>


Ne felejtsetek el visszatérni az oldalra és véleményt írni! ;)

11 megjegyzés:

  1. Kedves Moonlight!

    1, Huh, hát ez a történet igazán dark lett számomra, szóval 5pont.
    2,A paradoxont én látom benne, de nem lett igazán egyértelmű, mondjuk az is igaz, hogy az egész sorozat olyan, hogy tartalmazza "ezt" a típusú helyzetet. 8pont
    3, Nem igazán éreztem át a cserbenhagyást, végtére is Nancy örült, hogy hátrahagyták. 4pont
    4,Nekem tetszett a cselekmény, egynek elment. 7pont
    5, A nyelvezet és a hangulat rendben volt. 9pont
    6, Nem ismerem jól a sorozatot sajnos, de a leírás alapján tetszettek a szereplőid. 8pont
    7, Tetszett a történet. Kár, hogy mindenki meghalt. 8pont

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Helix Hex!
      Köszönöm a pontokat! A paradoxonnal kapcsolatban a könnyebb utat választottam: azért írtam pont a Weedsről, mert beleillett. Lustaságom bizonyítékát láthatod hát itt, de azért örülök, hogy nem utáltad nagyon. :)

      Törlés
  2. Kedves Szerző! :)
    Csapat: Legszívesebben azt írnám, hogy 6, de ezt nem lehet, ezért 5.
    Paradoxon: Igen, ebben látszódott a paradoxon… ez szerintem 10.
    Zene: Illett hozzá, ahogy hallgattam, de valahogy azért elütött, ez csak 5.
    Cselekmény: Nekem nagyon tetszett! Szeretem az ilyen történeteket, sajnáltam, hogy ilyen kis rövid volt, ezért 8 pont.
    Nyelvezet, stílus: Nem volt vele semmi bajom, élveztem olvasni, azt hiszem ez 9.
    Karakterek: Nancy jól el volt találva, tényleg ilyen a karaktere, nálam ez 10.
    Összességében: Természetesen 10 pont, teljesen levettél a lábamról vele. (Az címnél óriásit nevettem mondjuk, mert azért a Weeds-hez egy ilyen címet adni elég bátor dolog! :D :D )
    Kíváncsi vagyok, hogy ki lehetsz, mert olvasnék még Tőled szívesen!
    Üdv:
    Clarey

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Clarey!
      Köszönöm a pontokat! Sajnos a zenére semmi figyelmet sem fordítottam, annyira utáltam ugyanis, hogy még arra is képtelen voltam, hogy elejétől a végéig meghallgassam. Nem szeretem a Kornt, sajnos ez már nem fog változni, ezért lehetett, hogy elütött a történettől. :D
      A rövidség szintén a lustaságomnak tudható be, valamint az időhiánynak. Örülök, hogy tetszett, a cím pedig szándékos fricska volt, én is röhögve írtam oda a sztori elejére, elhiheted :D
      Minden jót!
      ~Zaphod

      Törlés
  3. Kedves Zaphod!

    1.) Sötétnek sötét, halálnak halál, minden tökéletes a Moonlightnak. 5 pont.
    2.) Gondolom, maga a paradoxon miatt választottad ezt a sorozatot, mert bár nem ismerem, ahogyan utána néztem, az alap történet pontosan ezen alapszik. A történetedben viszont ezt annyira nem éreztem át. Bár… nem tudom. 9 pont szerintem.
    3.) A cserbenhagyást éreztem benne, legalábbis én úgy gondolom, arra értetted, hogy a férje(i?) cserbenhagyták őt, majd a szerelme, és fiai pedig elhagyták őt. A zene nem igazán jött vissza szerintem, 5 pont.
    4.) Hát, maga a történet nem tetszett, de a cselekmény igen. Úgy értem, nem kedvelem az ilyen történeteket, viszont tudom értékelni, hogy jól írtad meg a dolgokat, érzelmeket. 8 pont.
    5.) A stílusa tetszik, az érzelmek leírása tetszik, viszont helyesírási hibákat találtam benne párat. 9 pont.
    6.) Mint mondtam, a sorozatot nem ismerem, így ennél nem tudok úgy pontozni, hogy tudom, ki milyen, szóval csak abból tudok kiindulni, hogy na, vajon milyen lehet egy sarokba szorított, díler anyuka, aki a gyermekei elmenekülését akarja. Nagy valószínűség szerint ilyen, Estebant viszont tényleg nem tudom. 9 pont.
    7.) Tetszett, mert jól volt megírva, tetszett, mert érdekes volt, de nem tetszett, amiről szólt. Persze, valamilyen szintig tetszett, mert a sötét hangulatú történeteket meg imádom, de ez a fajta neeeem… nem. 7 pont.

    Üdvözlettel,
    Rapunzel

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rapunzel!

      Tökéletesen jól gondolod, tényleg a kulcs miatt döntöttem végül a Weeds mellett (meg azért, mert imádom :P). Reméltem, hogy nem marad benne sok hiba, átolvastam párszor, mielőtt leadtam volna, de akkor ezek szerint nem voltam elég alapos, amit nagyon sajnálok, most ég a pofám rendesen. Mindegy, azért örülök, hogy nem utáltad nagyon, bár azt nem tudom, milyen fajta sötét történet lett belőle, nem szoktam ilyesmiket írni, szóval én nem tudnám kategóriába sorolni, de ez most ilyen lett. :)
      Köszönöm szépen a pontokat!
      ~Zaphod

      Törlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Zaphod!

    1. szempont – 5
    Nem sok hozzáfűzni valóm van, azt hiszem elég egyértelműen megvolt a tragikus vég, sőt, az egész történetet átitatta a keserűség.

    2. szempont – 9
    Azt hiszem megtaláltam benne a paradoxon lényegét, legalábbis remélem, hogy ugyan arra gondolok, mint amit át akartál adni. Mert akkor szépen átszövi a történetet, elmondja, hogyan kerül valaki egyre távolabb a boldog élettől, mikor elvileg azért cselekszik.

    3. szempont – 9
    A hangulata és a szövege is illett hozzá szerintem, és bár nem mondanám, hogy minden pillanatban áthatja, azért ügyesen hozzá lettek igazítva a dolgok. Szerencsés volt a zene és a téma párosítása.

    4. szempont – 8
    Szépen levezetett cselekmény volt, bár sajnálom, hogy nem tudtam meg, miért nem érkezett meg akire várt. Ennek valószínűleg az eredeti történethez lehet köze. A hirtelen, csak dőltbetűvel jelölt váltások néha bezavartak, de aztán hozzászoktam.

    5. szempont – 8
    Néha picit elcsúszott a nyelvezet véleményem szerint, de a legtöbb helyen stimmelt a környezethez, amit az írásod alapján elképzeltem.

    6. szempont – 8
    Ömm… hát japp ^^ Még csak nem is hallottam erről a sorozatról, így elhiszem neked, hogy ilyenek a szereplők. Mondjuk nem értem, hol maradt Nancy megmentője .-.

    7. szempont – 9
    Habár nem ismerem az alapjául szolgáló sorozatot, azért tetszett. Talán az információ hiánya miatt, de annyira nem értem, hogy tudott Nancy idáig eljutni :S

    Üdv,
    Wolf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Wolf!
      Köszönöm a pontokat és részletes magyarázatot, sajnálom, hogy te sem hallottál a sorozatról, szerintem az első 4 évad mindenképp megtekintésre érdemes (szóval most csak úgy csendben ajánlom mindenkinek).
      Szerettem volna Andy szemszögéből is bemutatni, mi hogy történt, és megmutatni, miért nem megy el végül Nancyért, de sajnos képtelen lettem volna bármit is leadni, ha abba is belevágok, úgyhogy mondhatjuk, hogy megfeleztem a történetet... Talán egyszer kiegészítem, és feltöltöm valahova a teljes verziót, ami a fejemben él, és akkor minden értelmet nyer. :) Fura, hogy egyedül te vetted észre, hogy valami hiányzik :D
      ~Zaphod

      Törlés
  6. Kedves Zaphod!

    Ezt a fandomot abszolút, csak hírből ismerem. Egy kicsit zavarban is vagyok miatta, szóval ahelyett, hogy hebegnék-habognék, inkább lepontozom neked. Érdemi kritikával sajnos nem szolgálhatok, csak megköszönni tudom, hogy póttörténetet írtál nekünk! 

    Csapat: Totálisan 5 pont, ha lehet tízet adnék.
    Paradoxon: Éreztem, és átment rajtam, kamion az M0-son. Szóval ez 9 pont.
    Zene: Minden belepasszolt, talán csak néha billentem ki belőle. Szóval ez is 9 pont.
    Cselekmény: Érdekes volt, határozott és leigázó – 8 pont.
    Grammatika: Egy-két szemöldökráncolást leszámítva nem volt különösebb bajom a dolgokkal, szóval 8 pont.
    Karakterek: Ragaszkodom a Castle fandomban adott nem-ismerem pontokhoz: 7 pont.
    Tetszés: Magába szippantott de a fandom nem ismerete összezavart, 7 pont.

    Összesen: 53 pont

    Főhajtással,
    SH

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Sherlock!
      A póttörténetért igazán nincs mit, kifejezetten élveztem róluk írni. Hálával inkább én tartozom, amiért összehoztátok ezt a kihívást. :)
      És persze köszönet a pontjaidért!
      ~Zaphod

      Törlés