A jelentkezési határidőt kitoltuk egészen 2013. június 24. (hétfő) éjfélig.

A kulcsokat közzétettük, lentebb az oldalsávban olvashatjátok el. :)

2012. december 15., szombat

Hegemónia eredményekben.


Miért késett az eredményhirdetés? Mert először is, azt hittem, hogy az, ami van, az igazából nincs, bosszankodtam egy sort, majd ezt követően elment moziba - már csak azért is, bosszúból - és megnéztem A hobbitot. Zseniális. 
Előrebocsátanám, hogy a kezdő csapat neve egyértelmű, hiszen... Egyértelmű. Napsugaraim, igyekezzetek, hétfőn publikálunk! ;)

És most lássuk a medvét!

Ui.: Thor és Amerika kapitány szakszerűen írt kritikájára lenne jó hallgatni. Vasember csak szórakozott, az övé merő rágalom, a kritika fogalmára nézve. :/




Eredménytáblázat
Sunshine

Merlin
Farkasbőrben
Odaát
Sherlock
Látens össz:
Reál:
Olvasói pontok:
6,7
5,6
6,6
4,5
231
23,4
Bírói pontok:
45,5 (3,79)
76
(6,33)
83,5 (6,95)
60
(4)
265
21,07
Összpontszám:
10,49
11,93
13,55
8,5
496
44,47
Moonlight

Olvasói pontok:
5,5
-7,7
1,2
5,5
170
4,5
Bírói pontok:
38 (3,16)
-
31 (2,58)
89
(5,93)
158
11,67
Összpontszám:
8,66
-7,7
3,78
11,43
328
16,17

Merlin


Sunshine
Thor: Az első szempont: egész jó volt, mivel ha úgy vesszük, hogy Merlin részeg volt, el tudom képzelni, hogy talán kicsúsznak ilyenek a száján. A második még jobb, a helyzetbe beleillettek volna a mondatok. Merlinhez viszont nem, ha nem lenne részeg, így ez csorbítja kicsit az értéket.  Harmadik: Az előzőhöz hasonló az értéke a szememben, mert véleményem szerint a részegség remek ötlet volt, megkönnyítette a feladatok teljesítését. A mondatokat amúgy nehéz lett volna rendesen beilleszteni. Negyedik: nem szeretem, mikor a kedvenc szereplőim ilyen helyzetekbe kerülnek, de ezt leszámítva tetszett.  Nyelvtani hibákat nem találtam, és összességében ügyes írás volt.
Vasember: Kétszer kellett elolvasnom, mire megszületett az egyéni véleményem. A történet alapjáraton nem rossz, a karakterek viszont merevek – a részegség ellenére is. Azt hiszem egy kis élet elfért volna bennük, persze ezért nem okolhatlak Titeket, mivel ötszáz szó bár nem kevés arra, hogy nagyot alkossunk, nem is sok. Szóval részemről ezt a kört letudtam. A mondatok elhelyezését frappánsan megoldottátok, bár én helyenként fintorogtam részeg szavakon – lehet, hogy a nyelvi sznobizmusom az oka. Ki tudja? De összességében annyira nem tetszett. Ötletes volt, ha kell szobrot is állítottatok neki, de nekem a részeg!Merlin nem túl merlines. Oké, a lényeg, hogy az ötlethez gratulálok, de Merlin nem volt az igazi. :)
Amerika Kapitány: Az első szempont, miszerint mennyire illik a szereplő szájába az adott mondat, én x pontot adok, mivel úgy gondolom, legyen Merlin akármilyen részeg, ennyire nem egy paraszt. Lehet, hogy ilyen lenne, de én általában, ha olvasok, olyankor "mozizok". Nos, ez most egyáltalán nem jött össze, most csak olvastam. A másodikra, hogy mennyire illik a történet hangulata, műfaja a mondatokhoz, arra x pontot adok, mivel a részeg Merlin miatt egész szépen bele lehetett illeszteni. A harmadikra, hogy mennyire ötletes a történet, egy x-est adok, ugyanis ötletesnek találom, hiszen nem sokan próbálták eddig Merlint összehozni Gwennel, de azért mégsem annyira, hogy nagyobb pontszámot adjak. A negyedik, egyben utolsó kérdésre, miszerint mennyire tetszett nekem ez a történet… Bocsánat, csak x pontocskát tudok adni rá. Egyáltalán nem jött be, és csak azért kettő pont, mert ez volt az első történet.


Moonlight:
Thor: Ezt a történetet nehéz volt értékelni, mivel a mondatokkal alaposan feladtuk a leckét, ezt el kell ismernem.  Az első szempontnál ez okozhatta a legnagyobb kihívást, de viszonylag elfogadhatóan oldottátok meg. A második szempont: ezt szerintem tudtátok volna jobban, nekem annyira nem jött be a megoldása, de itt is tekintetbe veszem az extrém mondatokat, így nem olyan rossz. Harmadik: sajnos nekem annyira nem tetszett az ötlet, nem tudom elképzelni a szerelmi civódást nagyközönség előtt.  Negyedik: az előbb említett tény miatt, nem voltam oda érte, sorry.  A fogalmazással nem volt gond amúgy, néhány nyelvtani hiba akad, de nem olyan vészes. A párbeszédek viszont nincsenek helyesen megalkotva szerkezetileg. Ömm… nem egy fenomenális kritika, de nem vagyok jó benne xD.
Vasember: Sablon. Gyerekek, tudom, hogy a slash manapság haj-de-nagyon népszerű, de ez itt egy kihívás, a lényeg a köbön, hogy valami újat mutassunk a népnek. Jó, nem tagadom, szeretem ezt a párost, de azért szívesebben olvastam volna valami újfélét. Mondjuk, nem tudom. Merlin egy beszélő bokorral folytat le egy párbeszédet. (Itt a kannibalizmus szó kimondottan vicces lett volna *elképzeli. képzel. képzel. képzel. röhög*) Viszont a mondatok nagyjából jó helyen és időben voltak elhelyezve, volt egy-két döcögősebb mondat, de oké. :)
Amerika kapitány: Az első szempontra egy x-est kap a történet, mert végül is, Merlin általában így viselkedik Arthurral, aki viszont nem egészen ilyen, emlékeim szerint. Na, nem mintha olyan rég láttam volna Merlint, mert éppen a napokban néztem, de na!A másodi x pont, mert egész ötletes volt, hogy a kannibálos mondatot a harapáskor nyögtettétek be (van ilyen szó?! xD). Meg elég hülyék voltak a mondatok, szóval máshogyan nem is nagyon lehetett volna fölhasználni. A harmadikra már kevesebbet tudok csak adni, mert… ez egy sima, történetecske volt, nem volt meg benne az a plusz, amit kerestem, és keresni szoktam egy történetben, legyen az bármilyen hosszú. Hiányoltam, hogy megtudjam, hol voltak, mit csináltak… Tudom, hogy kevés volt az az 500 szó, mégis, az elején akkor lehetett volna az. Ne haragudjatok, x pont. Az utolsóra pedig szintén annyit kap a történet, mint a Sunshine-é, ugyanis bár imádom a Merthurt, éppen emiatt kaptok x-est. Nem szeretem, ha a kedvenc párosaimmal így bánnak, ilyen történetet írnak velük.

Farkasbőrben
Sunshine
Thor: Fúúú, hát ez tömören és lényegre törően, állati volt. xD Nagyon élveztem, és az első és második szempontnál szerintem tökéletesen megfeleltetek mindennek. Stiles szájába, és a sztoriba, környezetbe is tökéletesen beleillenek a dolgok. Minden tökéletesen passzolt, ilyennek ismertem meg a drágáimat, nem csalódtam a megszólalásaikban sem. Az ötlet alapjáraton meg volt ugye adva, és én is hiányoltam némi cselekvést még Stiles részéről, Scotthoz hasonlóan. Összességében viszont. az egész nagyon tetszett, öröm volt olvasni a szívem csücske párossal ilyen jól megírt kis sztorit. Amúgy is, tökéletesen ismerem, azt a bizonyos Úgy sem mered! -et xD
Vasember: A kutyamindenit neki! *sertepertél* A farkasmindenit! Mint hű és odaadó farkas falkatag, kijelenthetem, hogy azt a nemjóját! Teljesen meg volt benne az, ami a Teen Wolfban is. A tinihumortól kezdve az ostoba hülyeségekig (mii?!) és nagyon-nagyon imádtam. A szavak jól el voltak rendezve, egytől egyik, és a történet is szuper volt. Le a kalpaggal!
Amerika kapitány: 1, Istenem... a dialógusok zseniálisak voltak szerintem, és teljesen az adott karakterhez illettek. Derek is tökéletesen el lett találva, ami egyszerre nehéz is, meg könnyű is, mert igazából nem sokat beszél, de azt teljesen így teszi, mint ahogy meg lett írva. Nekem ez x pont, de csak azért, mert Stiles egy picit kevésbé volt totálisan idióta, mint a sorozatban. 2, A szavak és kifejezések nagyon találóan lettek fölhasználva. Nekem például eszembe nem jutott volna egy szerelmi vallomásba bele tenni azt, hogy „ha napallergiás sírásó lennék...”. x pont. 3, Hát, mivel az alap szituáció megvolt, így ezen nem sokat kellett gondolkozni, cselekvés meg nem sok volt benne, így csak minden mással kellett törődni írás közben: x pont. 4, Szerény személyem élvezte ezt a feladatot adni, hát még olvasni! Imádom a Stereket, így mikor olvastam, hogy Derek Hale őrült rajongójának kell lennie Stilesnak, megfogtatok. Hát még azzal, hogy a fogadásukat ilyen természetessé tettétek az általunk nem túl bizalomgerjesztő szavak felhasználásával. Az előző történetecskével ellentétben x pontocska.

Moonlight
Thor & Vasember feat. Amerika kapitány: Érezzétek magatokat lecseszve.

Odaát
Sunshine
Thor: Azt kell, hogy mondjam, nem tudok belekötni sehol xD Remekül szórakoztam olvasás közben, a rímek mindenhol megvoltak, a történet és sorozat hangulatához tökéletesen illettek szerintem, és az ötlet is jó volt. Igaz, hogy az alap sztorit megkaptátok, de a megvalósítása már a ti érdemetek, és a Beacon Hill-en nagyon jót vigyorogtam még a végén.
Vasember: OhmyGoood! *sikolyongat* Szenzációs volt, komolyan mondom, hogy nekem 100%-osan tetszett. A rímek valami eszméletlen jól meg lettek kompenzálva (én meg nem tudok fogalmazni), sokszor úgy éreztem magam, mint aki belecsöppent Dr. Seuss világába. Adta magát mű, vidám volt és pörgött, határozottan olvasmányos, és én úgy éreztem, hogy élveztétek ennek a megírását. De ki tudja? A történet az asszonáncok zsenivénája ellenére nekem egy kicsit sántított. Se füle, se farka vonulatnak tűnt, de pont ezért tetszett. Okés, aláírom, hogy nem éppen egy csodálatos véleménynek lehetünk szemtanúi…
Amerika kapitány: 1, Én a rímekhez semennyire sem értek, bár nem mondom, próbálkoztam eggyel pár napja, de egyáltalán nem jött össze. Szóval ahhoz képest, meg amúgy is, szerintem nagyon jól megoldottátok a feladatot, sőt, túl is teljesítettétek, hiszen nem csak a párbeszédet tettétek rímekbe. Mondjuk, be kell, hogy valljam, a középső részben csak imitt-amott fedeztem fel a rímeket, ami lehet, hogy az én hibám, de akkor is x pont. (az x-höz túl jók lettek a rímek, de a x-hoz meg keveslem őket. Igen, ezek a fránya fél pontok...) 2, Nem csak a történethez, de még a sorozathoz is illettek a rímek. Ja, meg persze magához a Sunshine tréfásságához is. Ez szerintem x pont. 3, Ó, hát a történet ötletességével nem volt gond (persze, hogy nem, hiszen én találtam ki – ne vegyétek ám komolyan!), és még éreztem is benne valami pluszt, de többszöri átolvasásra sem tudom elmondani, hogy mi az a plusz... x pont. 4, Be kell, hogy valljam, nem gondoltam volna, hogy ilyet fogtok kihozni belőle. Meg vagyok elégedve, teljesen olyan volt, mintha egy rendes részt láttam volna belőle, komolyan végig moziztam az egészet, és az elején még a „Then”, „Now” feliratokat is láttam xD Ez abszolút x pont.

Moonlight
Thor: Hát, be kell, hogy valljam, magamtól egy rímet se találtam hirtelenjében, csak mikor rávilágítottak nekem arra a párra, ami van benne. De legalább van ^^ Mivel viszont kevés, a második szempontnál se nagyon tudtatok megfelelni az elvárásnak, én se tudom igazán értékelni. Az ötlet maga nem volt rossz, bár vártam volna valami megoldást az anti-cupido ellen, mert ez így eléggé bevezető csak. A történet lezáratlansága, cselekménymentessége miatt, nem tetszett úgy igazán.
Vasember: Ismervén a háttérsztorit és egyéb zűröket, szerintem elég jó lett. Nekem első és második olvasatra is bejött, kicsit talán zavaros volt és néhol nem felmerült bennem a gondolat, hogy: „Na de mégis hol a feladat?”. Végül átmetszettem a dolgokat, körül szambáztam, konzultáltam és miegymás, végül arra jutottam, hogy végtére is oké, a szituáció rendben van, asszonánc is van benne. A vége egy kicsit talán lapos volt, viszont kimondottan örültem a két szereplőnek – ritka az alkalom, mikor együtt látom őket. *az esély nullára redukálódik, hogy valaha is értelmes dolgot hány fel az az IQ-csökkent szája*
Amerika kapitány: 1, Ne, légyszí, mondjátok, hogy csak én nem vagyok túl jó a rímekben, és egy-kettő rímnél több volt benne! Na jó, Sherlock fölhívta párra a figyelmem, szóval x-t tudok adni, mert azért én is találtam még benne... Tudom, hogy nehéz feladat volt, szóval sajnálom a pontot... 2, Hm... mivel sajnos  a történet hangulatának a rímekhez kellett illeszkednie, nem pedig a sorozathoz, így csak x pontot tudok adni. Ha nem találok rímeket, hogyan illesszem össze a történettel? 3, Ötletesség, ötletesség, ötletesség... Hát, sajnálom, azt nem sokat találtam, mert jó-jó, mi adtuk az alap ötletet, de egy picikét föl lehetett volna dobni, vagy ki lehetett volna egészíteni. Egyedül talán azt találtam ötletesnek, hogy Ruby és Dean volt a két áldozati bárány, nem pedig mondjuk Ruby és Sam, szóval legyen mondjuk x pont. 4, Na jó. Előre is bocsánat, de nem igazán tetszett. Kicsit összecsapottnak tűnt nekem, amit meg értek, hiszen nem könnyű a saját történet közben még ezzel is foglalkozni, de sajnáltam, hogy ez lett belőle... x pont.

Sherlock
Sunshine
Thor: Ahogy már írtam, nehezebb a dolgom Sherlocknál, de igyekszem átgondoltan kritikázni. A zene hangulata nem illett szerintem tökéletesen a történethez, de azért elmegy. A szitut se igen alapozta meg, bár az emlékképek beleillettek. A fóbia majdnem tökéletesen megjelent benne, bár magát a fóbiást is megnéztem volna, nem csak említés szintjén. Az ötlet nem volt rossz, de azért olyan páratlan se, kicsit semleges. Tetszett, aranyos volt, bár semmi extra dolgot nem találtam benne.
Vasember: Hát, hm-hm. Egyrészt óriási gratuláció meg vastaps. Az elgondolás jó volt, izgatottan olvastam végig. Tetszett a kánon-rész, meg az, hogy Sherlockra húztátok a fóbiát – amit mellesleg, szerény véleményem szerint frappánsan megoldottatok – és még sorolhatnám. De aztán rájöttem, hogy valami mégsem stimmel, valami hiányzik a képletből. A videó. Semmi nem volt meg abból az atmoszférából, amit az egész vizuális anyagban érezni. Nem volt vidám, inkább keserédes, az a pergő-pörgő élet, ami az egész videót uralta hiányzott. Hogy egy ostoba szóval éljek: hiányzott a napfény az egészből. :/
Amerika kapitány: 1, Inkább a videó egyes jelenetei érezhetőek rajta, mert maga a videó hangulata kicsit eléggé másmilyen volt. Igen, a párosítás tökéletesen adott volt a videó miatt, szóval mondhatjuk, hogy x pont. Nem tökéletes, de valamennyire összeillik a történet és a videó. 2, Nehéz kérdés, mert maga a történetet megalapozta, volt is egy jelenet, ami ugyanaz volt, de hogy a szituációt megalapozta volna? Hát, talán csak magával a párossal... Nekem ez itt kicsit hibádzik. Szintén x pont. 3, Nekem tetszett, hogy így lett fölhasználva, mert bár csak említés szintjén volt a dolog, maga a fóbia jól föl lett használva. Kicsit lehetett volna fokozni, elmesélni rendesen, hogy mennyiszer próbálkozott, és mennyiszer lett visszautasítva, de attól még jó volt. x pont. 4, Szerintem elég ötletes volt, bár történés a végén volt, a nagy elhatározás, de nem is fontos sokszor az, hogy legyen benne cselekvés is. Kíváncsi lettem volna, hogy a mit sem sejtő Sherlock mit szól a sokk terápiához, de így is jó kis történet volt. x pont. 5, Hát, tetszett, jó volt, de plusz nem volt benne. Magát a sorozat hangulatát szinte nem is éreztem rajta, mintha csak két ember lenne, nem pedig Sherlock és John. x pont.

Moonlight
Thor: Nos, Sherlock-ékról kicsit nehezebb véleményt formálnom, mint az eddigieknél, mivel még nem jutottam túl messze a sorozatban. Azért megpróbálom valamennyire reálisan nézni a dolgokat. Szerintem a video és zene hangulata nagyon jól illett hozzá, mintha Sherlock emlékeit láttuk volna, amint azok felidéződnek benne Johnt nézve. Így a szituációt is jól megalapozta. Ami viszont a fóbiát illeti, nem éppen így kellett volna értelmezni, de ha ezt jelentené, szépen bele lenne építve. Az ötlet nekem nagyon tetszett, a kis kávéház és a távolról figyelő Sherlock megható, és szépen le volt írva. Összességében tehát ügyes mű, remekül sikerült.
Vasember: A kutya mindenit neki! Ezt aztán jól… meg azt is! Le vagyok nyűgözve, az előzetes lecseszésből vonjatok le ötöt, mert ez tökre jó lett. Teljes el lett kapva mind a sorozat, mind a videó hangulata, ami nagy szó, igazán holdfényes mű lett! *muhahaha, nem menekültök a hülye vicceim elől!!* A komolytalanságot félre téve, sokkal jobban tetszett, mint a másik csapat műve. Elgondolkodtatott, megfogott és elbűvölt. Szerintem mindenhogy jó volt – egyet leszámítva. A fóbiát. Kicsit félre lett értelmezve (kicsit nagyon), először még bosszankodtam meg mérgelődtem is, hogy már megint!, de aztán végigkanasztáztam a dolgokat és arra jutott, hogy végül is rendben. Itt nem a karakterek szenvednek ettől, hanem a történet. Ilyet!! Jaj, és külön köszönet Irene Adler jelenlétéért.
Amerika kapitány: 1, Szomorú zene, néhány boldog, nevetős jelenet között borús arckifejezések, ez a videó. Szomorú hangulat, keserédes gondolatok, borús arckifejezések. Szerintem igazán jól el lett találva, x pont. 2, Úgy gondolom, eléggé jól megalapozta a történetnek azon részét, hogy mivel is kezdd, mivel majdnem az utolsó jelenet az ugrás, és ha te nem is azt írtad meg, hanem három évvel később, mégis, a videó mintegy folytatásaként lehet értelmezni. Jó lett, x pont. 3, Sajnálom, ezt viszont kicsit félre értetted. A haptefóbia nem arra vonatkozik, hogy például Sherlock fél megérinteni Johnt, hanem fordítva, John fél attól, hogy megérintik. Itt viszont ez nem így van, szóval kicsit sajnálom, hogy x pontot kell adnom itt, mert amúgy, ha azt jelentené, akkor baromi jó lett volna megoldva. 4, Ötletes, az egyszer biztos. Én szerintem nem is hoznám össze még csak partnereknek sem Irene-t, és Johnt, viszont ezt olvasva valahogy nem is tűnt olyan elképzelhetetlennek. x pont. 5, Először is, köszönöm, hogy olvashattam! Örülök, hogy végre olyan témát kaptál, vagy nem tudom, amitől ilyen történetet sikerült összehoznod. Nem sűrűn találkozhat az ember ilyen Sherlockos történettel, pláne nem úgy, hogy ilyen rövid, mégis ennyire ki van dolgozva. Érzelmes volt, és szomorú, számomra nagyon jó volt. x pont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése